Umetnička ličnost Darinke Matić Marović je sklad muzikalnosti, znanja, autoriteta,

sugestivne snage, pokretačke energije i potpune posvećenosti muzičkoj umetnosti.

            Od 1971. godine do danas odnegovala je generacije muzičara. Delovala je kao profesor dirigovanja i dirigent mešovitog hora, simfonijskog orkestra Fakulteta muzičke umetnosti i Akademskog hora Collegium musiucm. Godine 2011. izabrana je u zvanje profesor emeritus. U tri mandata bila je prva žena dekan Fakulteta muzičke umetnosti i u pet mandata – prva žena rektor Univerziteta umetnosti u  Beogradu. Više od tri decenije bila  je angažovana kao profesor na Muzičkoj akademiji u Podgorici i Cetinju (Crna Gora). Pored toga, bila je profesor dirigovanja i dirigent orkestra na Akademiji umjetnosti Univerziteta u Banjaluci (Bosna i Hercegovina). Član je žirija na brojnim domaćim i međunarodnim takmičenjima, kao i predavač na mnogim seminarima.

Paralelno sa pedagoškim radom razvijala se i briljantna karijera Darinke Matić Marović stalnim angažmanom sa dva akademska hora – ženskim horom Collegium Musicum i mešovitim horom Obilić Kulturno-umetničkog društva Branko Krsmanović. Sa ovim ansamblima nastupala je širom sveta u najprestižnijim dvoranama kao što su Karnegi Hol u Njujorku (SAD), Orkestar Hol u Čikagu (SAD), sala Konzervatorija „Čajkovski“ u Moskvi (Rusija), sala Petrogradske filharmonije (Rusija), Zlatna sala Muzikferajna u Beču (Austrija), „Mocarteum“ u Salzburgu (Austrija), opere u Nici (Francuska) i Bukureštu (Rumunija)…  Sa oba hora osvajala je brojne nagrade na najznačajnijim domaćim i međunarodnim horskim takmičenjima.

Njene nadahnute interpretacije složenih i zahtevnih dela iz domaćeg i stranog, klasičnog i savremenog repertoara publika je sa oduševljenjem primila u najprestižnijim koncertnim dvoranama u preko 40 zemalja širom sveta.

Darinka Matić Marović dirigovala je mnogim uglednim svetskim i domaćim orkestrima, neki od njih su: Jermenski simfonijski orkestar, Moskovski kamerni orkestar, Makedonska filharmonija, Simfonijski orkestar Radio televizije Zagreb, Simfonijski orkestar Jugoistočne Evrope, Crnogorski simfonijski orkestar, Beogradska filharmonija… Dirigovala je i vokalno-instrumentalna dela – Rekvijem i Krunidbena misa Volfganga Amadeusa Mocarta, Rekvijem Đuzepe Verdija, Messa di Gloria Đakomo Pučinija, Te Deum Antona Bruknera, Karmina Burana Karla Orfa, Kantata Aleksandar Nevski Sergeja Prokofjeva, Magnifikat Johana Sebastijana Baha i mnoga druga dela svetske i naše muzičke baštine. Darinka Matić Marović ima velike zasluge u predstavljanju dela savremenih autora. Više od 300 domaćih dela premijerno je izvela u svojoj dosadašnjoj karijeri.

Njena delatnost kao dirigenta ovekovečena je na snimcima brojnih radio i televizijskih stanica, među kojima su RAI, BBC, Nacionalne radio stanice Meksika i Norveške… Sarađivala je sa uglednim svetskim dirigentima kao što su: Evgenij Svjetlanov, Žorž Pretr, Vasilij Sinajski, Zubin Mehta i operskim kućama u Nici (sedam sezona) i Bukureštu.

U njenim interpretacijama kritičari prepoznaju snažni i impresivni umetnički domet, nebeski pijanisimo, apsolutnu preciznost, zvuke na granici magije horskog pevanja, lekcije iz umetnosti dirigovanja, visoki profesionalizam, razvijeni smisao za stil i kulturu ekspresije, neverovatno preciznu intonaciju, sugestivnu snagu u prenošenju sopstvene vizije o kompozitorovim idejama i na ansambl i na slušaoce.

Akademskim horom Collegium musiucum Darinka Matić Marović permanentno diriguje od 1971. godine. Preko 300 studentkinja Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu imalo je priliku da u zajedničkom muziciranju dosegne najviše tačke horske interpretacije  vođene znalačkom i sigurnom rukom, jasnom idejom, energijom i entuzijazmom Darinke Matić Marović.