Nastupi po pozivu i povodom obeležavanja jubileja
Akademski hor Collegium musicum predvođen Draganom V. Jovanović na sceni sa čika Đorđem Mihailovićem, čuvarom Srpskog Vojničkog groblja Zejtinlik, 2016. godin
Pregledom arhiva Akademskog hora Collegium musicum dobijen je uvid u delatnosti hora koje su se odnosile na uveličavanje proslava jubileja istaknutih kulturnih i akademskih institucija, bitnih godišnjica iz srpske istorije, otvaranja kongresa zdravstvenih institucija, kao i proslava značajnih domaćih kompanija (detaljan popis nastupa v. Prilog, Tabela br 1). Tako, ubrzo po osnivanju, članice hora učestvovale su u okviru svečanog programa povodom tridesetogodišnjice drugog zasedanja AVNOJ-a održanog u Novom Sadu (1973). Godinu dana kasnije, hor je nastupio u okviru Svečanog sabora grada Beograda u Hali pionir povodom 30 godina slobode Beograda. U sedamdesetim i osamdesetim godinama prošlog veka ističu se i: Svečani koncert povodom iseljeničke nedelje (1974), obeležavanje 200 godina obrazovanja učitelja (1978), umetnički program povodom 200 godina Zemunske bolnice (1984), proslava petog rođendana Dragstora ozbiljne muzike (1985), koncert povodom 39 godina osnivanja Fakulteta muzičke umetnosti (1986), obeležavanje 200 godina od rođenja Vuka Stefanovića Karadžića (1987) i drugi. U ovom periodu, Akademski hor Collegium musicum nastupao je i na svečanostima koje su organizovale značajne domaće firme, kao što su JAT, Vodoterma, Energogas i druge. Dalje, ansambl je učestvovao i na dočeku štafete, događaju koji se održava u čast rođendana Josipa Broza Tita, 1986. godine. Kraj osamdesetih godina, obeležila su i gostovanja u programima posvećenim obeležavanju 600 godina od održavanja Kosovske bitke u Titogradu i u Beogradu.
Devedesetih godina, Akademski hor Collegium musicum nastupao je na koncertima povodom 150 godina od osnivanja Narodnog muzeja (1994), 60 godina postojanja Fakulteta muzičke umetnosti (1997), 120 godina postojanja Zadužbine Ilije M. Kolarca (1998), 75 godina postojanja Beogradske filharmonije (1998), kao i na proslavi 18. rođendana Dragstora ozbiljne muzike „BG 202” (1998). Hor je, takođe, na kraju XX i početkom XXI veka učestvovao nekoliko puta u Svetosimeonovskim i Svetosavskim akademijama na kojima je, između ostalog, obeleženo 800 godina od osnivanja manastira Hilandar (1999), 200 godina od formiranja moderne srpske države (2004) i 800 godina od prenosa moštiju Sv. Simeona (2007). U Parizu, pod vođstvom dirigenta Darinke Matić Marović, ansambl je održao Uskršnji koncert u sali Međunarodne diplomatske akademije, u organizaciji Jugoslovenskog kulturnog centra i Ambasade SRJ, a pod medijskim pokroviteljstvom Večernjih novosti; a potom je nastupio i na otvaranju izložbe pobedničkih radova s poslednjeg takmičenja za najbolju jugoslovensku novinsku karikaturu Pjer 2001, kada su horistkinje nakon ovacija po završetku koncerta ispunjenim zvucima srpskih, ruskih i grčkih pravoslavnih himni, a „na veliko zadovoljstvo slušalaca, nastavile sa srpskom svetovnom muzikom.”
Početkom XXI veka Akademski hor Collegium musicum nastavio je da svojim jedinstvenim interpretacijama vrhunskih muzičkih ostvarenja doprinosi brojnim kulturnim i akademskim događajima upriličenim sa različitim povodom. Među njima, trebalo bi izdvojiti učešće u muzičkom programu povodom 120 godina od smrti Dostojevskog održanom u Zadužbini Ilije M. Kolarca (2001), zatim nastup povodom 57. i 60. rođendana Princa Aleksandra Karađorđevića (2002. i 2005. godine), učešće na Svečanom multimedijalnom koncertu povodom 70 godina postojanja Ruskog doma (2003), kao i tri nastupa u maju 2004. godine povodom obeležavanja 200 godina od Prvog srpskog ustanka. Godine 2007. veličanstveni glasovi horistkinja čuli su se i na koncertima kojima je proslavljeno 50 godina Univerziteta umetnosti u Beogradu i 70 godina od osnivanja Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu.
Posebno je značajan koncert Viva la musica održan 21. juna 2008. godine u Sava centru povodom Svetskog dana muzike, ali i proslave 200 godina visokog obrazovanja u Srbiji i 200 godina Univerziteta u Beogradu. Na koncertu su učestvovala tri akademska hora koje je osnovao Univerzitet u Beogradu – Obilić, Collegium musicum i Španac, a horovima su dirigovali Darinka Matić Marović, Dragana V. Jovanović i Đorđe Stanković. Publika je na koncertu imala priliku da prisustvuje muzičkom proputovanju svetom, budući da su se na repertoaru koncerta, pored ostvarenja srpskih kompozitora, našla i dela filipinskih, izraelskih, ukrajinskih, argentinskih i meksičkih autora. Svojevrsnu čast akademskim institucijama i studentima hor je ukazao i 2010. godine, kao učesnik u svečanoj proslavi Dana studenata u organizaciji Univerziteta u Beogradu u Sava centru, zatim na koncertima organizovanim povodom 75 i 80 godina postojanja Fakulteta muzičke umetnosti (2012. i 2017. godine), na proslavi 160 godina od rođenja Mihajla Pupina (2014) i na svečanosti povodom 100 godina od rođenja Ludmile Frajt (2019). Pod vođstvom Dragane V. Jovanović, ansambl je nastupio i na muzičkoj svečanosti povodom dodele specijalnog odličja čuvaru Srpskog Vojničkog groblja Zejtinlik, čika Đorđu Mihailoviću, u Solunu (Grčka) 26. i 27. novembra 2016. godine, koju je prenosila grčka televizija.
Svoj doprinos Akademski hor Collegium musicum pružio je i pri obeležavanju bitnih godišnjica jednog od naših najznačajnijih kompozitora, Stevana Stojanovića Mokranjca. Naime, tokom 2004. godine, hor je, povodom proslave 150 godina od rođenja kompozitora, održao brojne koncerte na kojima je pevao brojna dela ovog kompozitora, a na repertoaru se našla i njegova Liturgija Sv. Jovana Zlatoustog. Deset godina kasnije, prilikom obeležavanja 100 godina od smrti Mokranjca, hor je učestvovao na koncertu u organizaciji Fakulteta muzičke umetnosti u Velikoj sali Zadužbine Ilije M. Kolarca, kada je izveo Treću i Četvrtu rukovet. Ipak, najznačajniji koncert u čast Mokranjca Akademski hor Collegium musicum organizovao je u saradnji sa Fakultetom dramskih umetnosti u prostorijama te ustanove, kada je 30. decembra 2014. godine održao celovečernji koncert neočekivane i nesvakidašnje multimedijalne programske koncepcije. Reč je o projektu „Mokranjac 1914–2014”, koncipiranom u formi muzičko-scenskog spektakla koji je za cilj imao istraživanje i reinterpretaciju svetovne muzike ovog kompozitora. Drugim rečima, ideja projekta je bila da Rukoveti, originalno komponovane za mešoviti hor, izvede ženski hor. Koncert je imao tri celine: prvenstveno su u holu Fakulteta dramskih umetnosti horistkinje pevale Četrnaestu i Desetu rukovet i horski skerco Kozar; u drugom delu, prilikom izvođenja Šeste, Jedanaeste i Treće rukoveti ostvarena je specifična ‘igra zvuka’ u foajeu scene Mata Milošević ove institucije; poslednja, treća celina koncerta, u okviru koje su na istoj sceni horistkinje otpevale Četvrtu i Petu rukovet, donela je sasvim novi, drugačiji zvuk Mokranjca, zahvaljujući jedinstvenoj transkripciji i interpretaciji koja je podrazumevala kombinaciju zvuka ženskog hora i elektronike uživo. Koncert su pratili interaktivni vizuali Rodriga Guzmana koji su ‘reagovali’ na određene frekvencije iz spektra horskog zvuka.