Glasom oko sveta – Festivali u inostranstvu i velike svetske turneje
Akademski hor Collegium musicum predano je radio na formiranju, uobličavanju i predstavljanju jedinstvenog umetničkog identiteta u svetskoj kulturnoj javnosti od samog osnivanja. Hiljade nastupa hora ocenjeni su „najvišim ocenama, kako po mišljenju stručne javnosti, tako i po subjektivnom osećaju desetina hiljada slušalaca koji su imali prilike da čuju ovaj ansambl” na brojnim prestižnim festivalima i takmičenjima u preko četrdeset zemalja u Evropi, Aziji, Severnoj i Južnoj Americi – Španiji, Portugalu, Francuskoj, Belgiji, Engleskoj, Irskoj, Norveškoj, Švedskoj, Nemačkoj, Austriji, Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Rumuniji, Bugarskoj, Italiji, Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Crnoj Gori, Grčkoj, Kipru, Turskoj, Pakistanu, Avganistanu, Iranu, Indiji, Mongoliji, Kini, Tajvanu, Južnoj Koreji, Rusiji, Belorusiji, Ukrajini, Litvaniji, Letoniji, Estoniji, Argentini, Brazilu, Ekvadoru, Meksiku, Kubi i SAD (kako je prikazano u Tabeli br. 3 u Prilogu). U pitanju su, između ostalih, Flandrijski festival u Gentu (Belgija), Berlinske svečanosti (Nemačka), Praško proleće i Festival vokalne muzike u Brnu (Češka), Međunarodni festival u Varni (Bugarska), Festival „Žorž Enesku” u Bukureštu (Rumunija), Festival duhovne muzike u Moskvi, Dani srpske kulture u Petrogradu (Rusija) i drugi. Dakle, u najprestižnijim koncertnim dvoranama širom sveta, hor se od početka predstavljao „programskom politikom čvrsto usmerenom ka najvišim umetničkim dometima”, koja je podrazumevala predstavljanje srpske tradicionalne i umetničke muzike od najstarijih vremena do danas, ali i pojedinih najreprezentativnijih dela svetske horske baštine. O posebnom pristupu ansambla govori i podatak da se gotovo uvek trudio da u svoj standardni program uključi bar jedno nacionalno, tradicionalno delo ili pak kompoziciju iz umetničkog opusa kompozitora poreklom iz zemlje u kojoj gostuje.